19 Nisan 2009 Pazar

Japonya

Muhtesem Japonya !! (Kyoto, Tokyo, Nara, Osaka)

2006 sonunda yaptigimiz Japonya gezisi, Esim isi icin Japonyaya arada gidiyor, benim ilk seyahatimdi....Gerçekten çok büyüleyici bir ülke. Özellikle Kyoto. Eski başkent olmasındanmıdır.. Yoksa Geleneklerini koruduklarındanmıdır bilmiyorum ama orada tek kelime ile büyülendim. Özellikle Altın Tapınak inanılmaz. :) İnsanlar ve yemek porsiyonları çok küçük





Tokyo'nun kulesi ve kulenin tepesinden Japonya manzarasi... Tokya kalabalik bir sehir bana Istanbulu cagristirdi...

Tokyodan Kyoto'dan aldigim elektriği aldığımı söyleyemeyeceğim. Orası büyük ve bence daha soğuk bir şehir. Ama Bilgisayarcıların olduğu mahalle görülmeye değer.. 1 gün boyunca ancak bir kısmını gezebildik :) Bir daha gidersem orada bir otelde kalmak isterim.. :)

Döner satan Türk arkadaşa da oraya kadar gidip döner yemek ters geldiği için dönerini yiyemediğimizi söylemek istiyorum


Kyoto !!




Harika Tapinaklari olan Kyoto.. Eski baskent, tek kelime ile buyuleyici bir sehir... ve Kyoto'nun kapali carsisi :)




Tapınaklar İhtişamlı ve çok temiz.. Kış olmasına rağmen pırıl pırıl.. Ayakkabınızı çıkartıp gezdiğinizde kesinlikle rahatsız olmuyorsunuz. Ayrıca her Tapınak beni ayrı ayrı etkiledi.
Altin Tapinak...tamamen altin kaplama tapinak..






Veee yemek manzaralari... muhtesem yemek maketleri..hemen hemen her restoranin vitrini bu sekilde maketlerle suslu...




Sushi ve benim favorim zencefil tursusu



bunlarda Balinaymis sonradan ogrendim malesef :(



Kyoto çok sevimli bir şehir, dar sokaklar Geysha evleri, sake ve Sumo restoranı unutmayacaklarım arasında!!

vee sumo gurescilerinin menusu, ben sumo gurescilerinin bir oturusta koca bir masa yemek yiyebileceklerini dusunuyordum ama yedikleri ozel yemek buymus !!! bu sebzeleri haslayip corba gibi hazirliyorlar...










yemek kulturleri cok gelismis, disarda yemek evde hazirlamaktan daha ucuz. ben bunlari yiyemem derseniz MC'e ordada rastliyorsunuz :)
İnsanların yardım severliği unatamayacaklarım arasında. Adres sorduğum 2 arkadaş, yollarını 15 - 20 dakika uzatıp beni otobüs durağına bıraktılar ayrıca otobüse binene kadar bana eşlik ettiler. Genelde aynı yardım severliği gördüm. Şehri Tanımak için otobüs kullanıyorum. şehrin ruhunu daha çok yaşıyorum bu şekilde. Nara gezimi eşim olmadan tek başına yaptım, taksi yerine otobüs kullanmakta ısrarlı olduğum için gece 9'da otele vardım,tabi eşimin ne kadar merak edebileceğini düşünememiştim Bu arada Taksiler çok sevimli. Koltukların üzerine dantel örtüler örtüyorlar, ben bunun aynısını Aydında da görmüştüm..


Buda bizim sushi denememiz... ilk deme icin oldukca basarili.. aslinda Turkiyede yedigimiz en iyi sushi de diyebilirim... Bu arada cok fazla tarif yazmak istemiyorum ama ilginizi cekersede tarifi seve seve yazarim !!














Hiç yorum yok:

Yorum Gönder